Het Duitse bedrijf zette zijn zenders in de Benelux en Scandinavië eind vorig jaar in de etalage. Het gaf op dat moment aan dat de groep zeker niet helemaal wordt verkocht, maar dat delen bij een interessant bod van de hand worden gedaan. De uitkomst van dat proces ligt volgens het concern momenteel nog volledig open.
Mediamagnaat John de Mol heeft al interesse getoond in de SBS-zenders in Nederland en België. Daarvoor zou hij eventueel een samenwerkingsverband willen aangaan met Telegraaf Media Groep (TMG). Dat bedrijf, dat 6 procent van ProsiebenSat1 bezit, liet begin februari weten interesse te hebben in SBS Nederland.
Goed jaar
ProsiebenSat1 kreeg de zenders drie jaar geleden in handen na een fusie met de Luxemburgse groep SBS Broadcasting. Sindsdien heeft het concern in meer dan tien landen televisiezenders.
Het Duitse mediabedrijf heeft een goed jaar achter de rug. Het wist de nettowinst in 2010 te verdubbelen tot 312,7 miljoen euro. De omzet steeg met bijna 9 procent tot 3 miljard euro. Vooral op de Duitse markt namen de inkomsten uit advertenties sterk toe. Het concern verwacht dat de inkomsten dit jaar verder stijgen.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl